Mind szülők és szakpedagógusok felismertük, hogy a gyerekeink érdekében szükséges és érdemes lépést tartani változó világunk új oktatás tematikai eredményeivel. Ezen kívül felhasználtuk a hagyományok, hagyomány rendszerek több száz éve kialakult kultúrális elemeit és technikáit is a gyermekek boldog mindennapjainak kialakításában.
Vidám, kreatív foglalkozásaink alatt intenzíven és fókuszáltan készítjük fel a babákat és a gyermekeket arra, hogy nyugodt szívvel mehessenek később iskolába. Ez mindenképpen elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres felvételi vizsgát tegyenek a legszínvonalasabb iskolák valamelyikébe és ott könnyedén vegyék az eléjük gördülő akadályokat.
A mai iskolai rendszer már a az elejétől sokat vár el az óvodából az iskolába átlépő gyermekektől. Ezt az átmenetet igyekszünk könnyedebbé, zökkenő mentesebbé tenni olyan szórakoztató, kreatív pedagógiai programokkal, amelyek az iskolai követelményrendszerekre épülnek.
A hét minden napjára kínálunk tematikus foglalkozásokat a hozzánk (rendszeresen vagy csak időszakosan) ellátogató gyermekek számára.
Foglalkozásainkon, játékos formában, a célnak megfelelő eszközök segítségével fejlesztjük a gyermekek készségeit egyénre szabottan az iskola előkészítés hét alapvető témaköre szerint:
tapasztalati következtetések - tudásszerzés, a tanulási folyamat, gondolkodás kritikus feltétele és
tapasztalati összefüggés megértésének a fejlesztése speciális fejlesztő játékok segítségével
társas kapcsolatok kezelése - az eredményes iskolai beilleszkedés döntő kritériuma a fejlettsége az ún. szocialitás: felnőttek, társak elfogadása, tolerancia, test-tudat, én-tudat…
Mindezek csupán a legalapvetőbbek. Ezekkel együtt nagy gondot fordítunk a napi rutin elfoglaltságok: étkezés, szobatisztaság, öltözködés, rend- és rendszer ismeret fejlesztésére.
A szülők igényeinek megfelelően részt veszünk a szobatisztaságra nevelésben, a bilire szoktatásban, az önálló WC használat kialakulásában és a gyermekek természetes higiéniához való viszonyának fejlesztésében.
Önállóságra neveléssel teret engedünk a gyermek önbizalmának kibontakozására úgy, hogy minden tevékenységgel a felfedezés élményét nyújtjuk miközben dícséretekkel, szóbeli- és fizikai megerősítésekkel biztosítjuk arról, hogy mellette állunk és védelmezzük. Ez nagyban megkönnyíti a szülőtől való elszakadás megtapasztalását és egy a szülő-gyerek kapcsolatot boldogító, erősítő élménnyé alakítja át, amely a felnőtt korban a pozitív, szilárd személyiség alapját képezi majd.
Szenzormotoros kéz- és talp - maszírozás és más relaxációs technikák segítségével nem csak a gyerekek egészségét lehet fejleszteni, illetve szükség szerint megújítani, hanem az általános jó közérzet, jó érzés, jóllét és az élet élvezetének alapjait sajátítják így el. A szenzomotoros fejlesztések elősegítik a gyermek agyi(bilateriális)- és idegrendszeri fejlődését és alapját képezik a pszichomotoros megújulási készségnek. Ezzel megteremtik az optimális fizikai, lelki és szellemi teljesítő képességek szilárd alapját.
Ezen felül kialakítják azokat az egyéni és társadalmi érdekeket (szükségleteket) kielégítő pozitív magatartásformákat, amelyek a gyemek jó szomatikus, pszichés és szociális közérzetének megteremtésére, a kreatív cselekvő-, és az optimális teljesítőképesség meg-,vagy újratermelésre valamint megújításra irányulnak.
Ép testben ép lélek és ép lélekben ép test!
Csillagok megünneplésével minden nap a fényképek, videók, kedvenc játékok és alkotások együttes örömteli ünneplésével fejlesztjük a reális, öntudatos és egyéni énkép kialakulását. Evvel a rendszeres programmal a mindennapok pozitív aspektusainak megünneplésére irányítjuk a gyerekek és a felnőttek figyelmét elősegítve, az egyéni értékek és értékrendszerek kibontakoztatását és kialakítva a gyermek szabályokhoz, szabályrendszerekhez való egészséges és öntudatos viszonyát.